For fellesskapet og for fremtiden

I høst har vi startet opp et storskalaprosjekt for museets store og verdifulle samlinger som vi tar vare på for deg, for fellesskapet og for fremtiden.

Vi skal bygge bildemagasin for kunsten, tekstilmagasin for alle draktene, kjolene, uniformene og barnetøyet og magasiner for alle fotografiene og privatarkivene.
Men vi må også gå gjennom samlingene, vurdere tilstanden, rengjøre dem og fotografere dem. Og ikke minst flytte dem – på en trygg og kontrollert måte.

De siste tre dagene har vært flyttedager. Her er bilder av Emma, Aaron, Truls, Charlotte, Torbjørn og Morten i sving.

Vi har også gjort det for å få nok plass til å oppgradere salene for fotoarkiv, privatarkiv, og bibliotek i arkivbygget.

Det har vært et fantastisk samarbeid mellom bygningsvern, samlingsforvaltning-avdelingen, Thorbjørn, og Truls. En stor takk til alle!

samlinger, magasin